Léto s rodinkou

Share Button

Ahoj Anaconďáci a příznivci této značky. Po delší písemné odmlce, kdy jsem se nehlásil na stránkách, ačkoliv jsem na ryby jezdil, jsem opět u PC, abych sepsal několik řádků o mých aktivitách. Co se týče mých výprav, tak jako každému panovala šílená vedra a já neměl štěstí, buď na správný čas kdy bych mohl vyjet anebo chybělo to pověstné štěstíčko, abych něco lapil.

Po třech červencových výpravách na Labe, kdy jsem byl totálně bez záběru a byl jsem nucen změnit taktiku, vyjel jsem na jeden hlubší stojatý revír. Zde už se malinko zadařilo a já si potěžkal dva 8kilové šupíky. Bohužel ryby přišli v totální ranní dešťové průtrži a tak jsem byl bez fotek. Ryby nesakuji a ani nedávám do vezírku. (Nejsem u vody přece kvůli fotkám). Další výpravu jsem podnikl na řeku Berounku, řeku mého rybářského dětství, kde jsem ulovil první štiky, okouny a kapříky. Tato řeka mi velmi učarovala nejen svou přírodou, ale prvními rybářskými zážitky, které jsou nejsilnější. Bohužel po velkých povodních v roce 2002 už to není to, co mi utkvělo v paměti. Stále se ale jedná o kus krásné země, kde se nedá honit za kily velkých ryb, ale je to taková jiná rybařina, která se v dnešní době vytrácí a 5 kilový kapřík téměř pro nikoho nic neznamená.

Tuto výpravu jsem absolvoval s celou rodinou, manželka, syn a dvě fenky. Takových věcí co jsme vezli, ani nechápu, že se vešlo do přívěsného vozíku a do kufru auta. Zde jsem byl v době tzv. modrého úplňku, který u nás panoval a tak nevím, jestli to bylo tím modrým nočním světlem, nebo jen ryby nebraly, ale záběru od kapra jsem se dočkal až v předposlední den výpravy a to bylo po 4 dnech. Kapříci na boilie téměř neregovali, nadipovaný Gammarus v powderu, Maiska v powderu, téměř nic. Nakonec zvítězila 3 zrnka kukuřice na vlasu s ořezanou 14 mm Maiskou na konci, která byla rádně nadipovaná a zaprášená v powderu. Po zjištění této taktiky jsem nakonec na podložku dostal krásných 6 kapříků od 50 cm do 65 cm. Vše na uvedenou kombinaci. Rybařinu a pobyt u vody nám ale velmi znepříjemnily všudypřítomné vosy a já nakonec dostal jedno žihadlo do horního rtu. Vypadal jsem jako hawajskej domorodec, ale nakonec jsem byl rád, že to nedopadlo hůře po tom, co mi pusa otekla tak, že jsem si myslel, že mi praskne!!

Další výpravu jsem naplánoval na pískovnu celkem daleko od mého bydliště a to na 5 nocí. Opět s rodinkou a plným vozíkem za autem… Revír mi byl doporučen kamarádem a rovnou mi řekl: „Vezmi si pár koulí a hlavně hodně kukuřice“. Poslech jsem, ale tak nějak jsem přibalil i vše, co doma zbylo. No, popravě toho moc nebylo, nic jsem nedoobjednával, protože jsem ani pořádně nevěděl, jestli a kam vlastně pojedu na ryby a pokud ano, spoléhal jsem stejně na masivní zákrm kukuřicí. Vezl jsem si sebou tedy Gammaruse z LT řady, Maisku, Robin red  – Ananas, Krevetu – česnek a Scopex z řady Crunch new formula. Po příjezdu na místo bylo vyhráno, bylo volné i místo o kterém mi kamarád říkal a líbilo se jak mě, tak manželce. Příprava zázemí pro pět členů rodiny (manželka, syn, dvě fenky a já) trvalo nekonečně dlouho. Na celý týden byla předpověď přes 30 stupňů ve stínu a slunce to dávalo jasně najevo. Po nekonečných třech hodinách sedím v křesílku, mám zakrmeno a nahozeno a vychutnávám ledové pivko. Na pravém prutu, mám nabito Maisku 20mm řádně nadipovanou a v powderu a na levém mám krevetu- česnek. Bohužel od odpoledne do večera nic, tak si tak říkám kde je chyba. Kolem deváté večer přichází jízda na krevetu a na podložce končí krásný 75cm šupík.

Po setmění a v brzkých ranních hodinách záběry nepřicházejí a tak se pokaždé vyspíme, veškeré ryby chodí přes den, což mě těšilo, protože jsem se s rodinkou nenudil. Role jsme měli jasně rozdělené, já chytal, manželka podebírala do podběráku a syn měřil a vážil. Zpět ale k chytání. Další den dělám dvě ryby na maisku, což se nakonec ukázalo jako jediná volba. Na levém prutu mrtvo a tak zkouším a zkouším, ale kromě Maisky nezabralo nic. Měním strategii a na levý přebíjím Maisku a pravý stejně jako na Berounce 3 zrnka kukuřice a na konec maisku ale celou 14 mm kuličku. Vše řádně nadipované a v powderu. Tato kombinace se ukázala jako perfektní volba a to dokonce v počtu 3 zrnka a kulička. O zrnko více nebo měně a byl jsem bez záběru. Za pět dní chytání jsem nakonec přelstil 29 kaprů od 65 cm do 90 cm a váhy 14 kg z toho 10 ryb bylo přes 9 kilíček. Vzhledem k neúnosnému vedru jsem snad ani nemohl být více spokojen.

Jako další věc, která mě velmi překvapila, byla neskutečná bojovnost ryb ze stojaté vody. Nakonec se ukázalo, že se dá odchytat téměř celý týden s cca 2 kily boilie a 20 kily partiklu.