Nejdelší výprava…

Share Button

Čtyřdenní výprava na svazovou vodu dopadla dobře. Ikdyž popravdě jsme s Romanem čekali o trochu víc. Vždyť na čtyři dny v kuse se k vodě dostanem maximálně jednou, dvakrát do roka…Co se týká nástrah na tyto dny, tak tentokrát jsme zvolili krevetu s česnekem, gammarus a pár kuliček helloweenu. Plus asi třicet kilo partiklu. Na místo jsem dorazil před rozedněním, kdy Roman zamnou přijel rovnou z práce, někdy po osmé hodině ranní. První den byl ve znamení menších šupináčů.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Druhý den navečer po opatrném záběru a krátkém souboji zdolávám svoji první letošní říční kobylu. A musím říct, že mi tento šupináč udělal velkou radost. Tento večer nám na krmné místo po desáté hodině evidentně najely velké ryby. Další zaběr končí tím, že mi ryba nekompromisně vymotá cca 100 m vlasce a tak metr, dva nad návazcem mi celou montáž uřízne o vázku. Roman těsně po mě dopadá podobně s tím rozdílem, že se mu podaří montáž zachránit. Tím ovšem záběry od velkých ryb nekončí. Parťák v půl dvanácté dostává další záběr a ryba nám v proudu ukazuje, co dokáže předvést za divadélko…Podívám se na hodinky a říkám Romanovi :„Chceš vědět, jak dlouho už ho zdoláváš ?” Roman mi jen odvětí, že se to rád dozví až ho vytáhne a ať mu to raději neříkám. Boj na otevřené scéně trvá padesátšest minut a na jeho konci je naštěstí výtězem úspěšný rybář. Podebírám mu dlouhé a široké šupinaté torpédo. Tímto záběry končí, jelikož vytahujeme pruty a jdeme spát. Samozřejmě spekulujeme o tom, co by asi přišlo mít nahozeno. Další den ráno Roman zdolává v dešti krásného lysce. Já přidávám slušnou parmu a potom začíná nekonečná a unavená tloušťovaná.

Za den vytáhneme odhadem 30-40 tloušťů všech velikostí. Úplně přestáváme krmit, do vody neletí ani zrnko kukuřice a ani kulička boilies. Po delší době toto pomáhá a mi nastražujeme jen nástrahu s malou pva punčochou. Poslední část výpravy přicházejí záběry od menších ryb a to jen sporadicky. Za zmínku ještě stojí můj dlouhý „sazan”. Výprava byla skvělá jen neuvěřitelná aktivita tloušťů a tlak okolo lovících rybářů nám ji trochu s úsměvem na tváři kazila. Za ty čtyři dny bych chtěl poděkovat Petrovi Ptáčkovi, který lovil s námi a natahal opravdu krásné ryby. Takže Péťo zase někdy J