Sváteční vycházka

Share Button

Od mé poslední návštěvy u vody uplynul týden a dostatek času mi umožnil další výpravu za kapřími legendami na královnu řek. Tentokrát šlo o dvou denní vycházku ve dnech dvou po sobě jdoucích státních svátků a to na místo, které jsem v letošní sezóně navštívil poprvé.

Partikl jsem zanechal doma a sebou dvě top koule od Anacondy: kukuřici a česnek. Tentokrát se ke mně připojila má přítelkyně, která s nadšením prohlubuje kouzlo a krásu kaprařiny, za což jsem moc rád. Na místo jsme přijeli k večeru a po rozložení lehátek, spacáků a všeho potřebného pro komfort mé druhé polovičky jsem dal na jeden vlas dvě 20 mm kuličky česneku na dno, nenadipované + pva punčocha a na druhý kombinaci 16 a 20 mm kuličky kukuřice, taktéž na dno nenadipované + pva punčocha. Ke každé montáži jsem krmil jak celým boilí, tak i půlkami – krmil jsem jen tentokrát jen ráno a před setměním.

První a zároveň taky poslední záběr od kapra přišel po 30 hodinách lovu, pár minut před půlnocí druhého dne. Ryba si od začátku brala neurvale jeden metr vlasce za druhým. Dá se říci, že jak souboj rychle začal, tak i skončil. Po chvíli se v podložce velebil jeden ze šupinatých labáků, kterému zachutnal česnek. Po zvážení, fotodokumentaci a puse pro štěstí se ryba zpět ubrala do tajemných hlubin řeky Labe. Druhý den už jsem vytáhl jen pár cejnů lopaťáků. Bohužel jako v předešlé výpravě jsem byl při lovu ovlivněn klesající hladinou vody, která je téměř vždy známkou neúspěchu při lovu velkých kaprů. I přesto jsem rád, že se aspoň jeden z místních domorodců podíval na břeh.

Snažím se být u vody tak jako každý kaprař co nejvíce a tak doufám, že se s Vámi v co nejbližší době budu moct podělit o úlovky a zážitky spojené s touto vášní, životním stylem nebo chcete-li jedinečným koníčkem.