Výprava snů

Share Button

Před odjezdem na týdenní výpravu, jsme seděly s Markem na terase a u kávy řešily strategii lovu, kolik a jaké krmení si s sebou vezmeme. Jelikož už máme s touto vodou nějaké zkušenosti, volba byla jasná. Vybrali jsme boilies z řady Crunch New Formula, vsadili jsme na příchutě Kukuřice, Tutti Frutti, Banán, Tresku a nesmí chybět samozřejmě Halloween. Již druhým rokem do krmení přidáváme method mix, dle našich zkušeností potom ryby na krmení reagují mnohem lépe, vzali jsme si s sebou Red Hot Spice a Krill. Dostatek halibut pelet a velké množství boosterů Liquid Amino. Dohromady přes 100 kg nástrah a návnad.

Auta byla naložená, baterky nabité, jídlo nakoupené a vyrážíme vstříc dobrodružství. Po příjezdu k vodě, dáváme člun na vodu, připravíme bójky, echolot a už po pár minutách na vodě jsme měli jasno. Krásná pozvolná hrana na 7 metrů hloubky, hotová kapří jídelna. Samozřejmě jsme hned tuto hranu rozkrmili mixem boilie a pelet. Než jsme stačili dostavět tábor, už přichází první záběr, krásný, zdravý, bojovný kapřík, který potěší. Netrvalo dlouho a další záběr. Kapři reagují na naše krmení dobře, což je paráda. Všimly jsme si, že záběry chodí jen pár minut po zavezení a dokrmení. Na konci prvního dne se na břehu postupně vystřídalo 12 kaprů kolem 10 kg. Přes noc nás nechali spát, ráno s rozedněním už jsme převáželi pruty. Hned, jak jsme zakrmili, aktivita ryb se rapidně zvýšila a na břehu se objevily první úlovky, kolikrát jsme nestačili dojet ani ke břehu a už tam byl kapr, podběrák v lodi byl prostě nutnost. Začali se objevovat i lepší jedinci 14-15 kg na druhý den to nebylo vůbec špatné.

_DSC1343

Třetí den začal jako ten předchozí, při rozednění honem dokrmit a opět jsme tahali rybu za rybou, jen ne a ne překročit hranici 15 kg, nakonec se přece jen povedl krásný kapr o váze 17,5 kg. Krmení bylo evidentně atraktivní a ryby drželo celou dobu na jednom místě. Jakmile se přestalo přikrmovat, aktivita ryb se okamžitě snížila. Na konci třetího dne máme dohromady zdolaných 45 kaprů, což je velmi slušné, ale také hodně vyčerpávající. Čtvrtý den jasně vedl Marek, který zažíval hotová jatka v záběrech, stále však stejná váhová kategorie. Mně to trochu utichlo, tak jsem si alespoň odpočinul a trochu oslavil narozeniny, dort mi udělal radost i dárek od Marka byl krásný, už jsem jen čekal na „dárek“ od kaprů. Ve středu jsem vstával hodně brzo, ještě se ani nerozednilo a už jsem zavážel a doufal, že se mi to vyplatí, ještě jsem nebyl pořádně ve spacáku a záběr, kapr 17,8 kg že by to byl ten dárek? Proběhlo mi hlavou.

Dárek to byl, a zdaleka ne jediný, za chvilku jsem se o tom přesvědčil. Začalo to zcela obyčejně, zařval hlásič, jízda, zásek a následoval souboj. Už po chvilce mi bylo jasné, že se jedná o větší rybu, ale že to bude tak velká jsem opravdu nečekal. Když se mi povedlo ho přitáhnout ke břehu, opatrně jsem ho podebral a už při pohledu do podběráku mi bylo jasné, že je to opravdový gigant. Unést jsem ho nemohl a po položení do podložky, do které se skoro nevešel, mi bylo jasné, že to je ten správný dárek. Vážení ukázalo 28,6 kg i se sakem, nějak jsem tomu nechtěl věřit, tak jsem raději vzal ještě svojí váhu a ta ukázala 28,55 kg po odečtení saku bylo vše jasné kapr o váze 27 kg!!!

Focení jsem si velice užíval, stejně jako pohled na to, jak kapr odplouvá zpět do svého domova, málo komu se poštěstí chytit takovou ryby a já si toho moc vážím. Zároveň také vím, že už nikdy nemusím chytit většího kapra. Nálada byla skvělá a ryby spolupracovaly velice dobře, hlavně Markovi brali opravdu hodně, za jednu výpravu mít na břehu téměř sto kaprů, to je masakr. Museli jsme opravdu hodně krmit, každých 30 minut do vody letěla alespoň lopatka krmení, pak se stalo něco, co jsme nečekali ani jeden, předposlední den výpravy nám došlo veškeré krmení a my museli naši výpravu ukončit o den dřív.

Šest krásně strávených dní u vody bylo za námi, byli jsme hodně vyčerpaní, ale při tom šťastní a spokojení. Nevím, jestli se nám ještě někdy podaří zažít takovou výpravu znovu, doufám, že jo a že si jí ani jeden z nás nenechá ujít.